כיצד בוחרים סוללה נטענת? והאם באמת קיים הבדל בין המותגים?

סוללה נטענת

מבלי ששמנו לב לכך, סוללות נטענות הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו. הן אמונות על ביצועיהם של הטלפונים החכמים שלנו, הן מבטיחות לנו מרווח זמן מספק לעבודה עם המחשב הנייד מבלי שנדרש לחפש אחר מקור חשמל, והן מגיעות גם בדגמים המתאימים לכל מכשיר חשמלי הזקוק לבטריות דוגמת פנסים ועד לצעצועים עבור הילדים.

אולם בעוד שהסוללות הנטענות הפכו למוצר שגור למדי, הרי שמעטים מאתנו באמת עוצרים לרגע ובודקים אם הסוללה הנרכשת היא אכן איכותית ועונה על הסטנדרטים אותם אנו מציבים. הצוות שלנו החליט לשנס מותניים, להפשיל שרוולים ולכתוב עבורכם מדריך קצרצר שיאפשר לכם להבין כיצד בוחרים סוללה נטענת באופן נכון ומושכל.

סוגי הסוללות

סוללות נטענות מגיעות בשלל תצורות ומאפיינים שונים, כאשר הסוגים הנפוצים ביותר כוללים ניקל-מתכת הידריד, ניקל-קדמיום וליתיום-יון. רגע לפני שנעשה לכם כאב ראש עם מונחים לא ברורים, נאמר כי הסוללות הנפוצות ביותר הן ליון-יון וזאת בשל הצפיפות האנרגטית הגבוהה שלהן, משקלן הקל והיכולת שלהן לשמש אותנו במגוון רחב של מוצרי חשמל שונים.

גם סוללות אלו מתאפיינות במאפיינים המבדילים ביניהן לרבות קיבולת, מתח, מחזור חיי הסוללה, קצב הפריקה העצמית ומהירות הטעינה.

ככל שתראו כי ערך ה-mAh הוא גבוהה יותר (קרי מיליאמפר לשעה), משמעות הדבר היא שלסוללה ישנה קיבולת גבוהה יותר המבטיחה את תפקודו של המוצר החשמלי לאורך זמן רב הרבה יותר.

לצד זאת, וודאו שהסוללה אכן עונה על גובה המתח הנדרש. לרוב דבר שכזה לא יטריד אתכם והוא נכון יותר עבור טלפונים סלולריים, שואבי אבק נטענים, כלי עבודה נטענים, מחשבים ניידים וכיוצא בזאת, ולא עבור סוללות נטענות רגילות.

מוטב ששיעור הפריקה העצמית יהיה נמוך. משמעות הדבר היא שהסוללות הנטענות שומרות על טעינתן לאורך תקופות ארוכות יותר ומבטיחות בכך שהן מוכנות לשימוש בכל עת ועת.

ולסיום מהירות הטעינה – אלמנט של נוחיות בלבד. סוללה איכותית נמדדת בין היתר על פרק הזמן הנדרש על לטעינתה המלאה.

כיצד תדעו להבדיל בין סוללה נטענת איכותית לסטנדרטית?

לצד הפרמטרים שציינו לעיל, הרי שמומלץ לבחור בסוללות נטענות איכותיות על בסיס מוניטין המותג המייצר אותן. ככל שמדובר במותג שקנה לעצמו שם של איכות, הרי שהדבר מבטיח לכם את שביעות רצונכם המלאה.

במידה ומדובר בסוללות נטענות עבור מכשירים מתוחכמים יותר דוגמת סוללות לכלי עבודה חשמליים, למחשבים ניידים או טלפונים סלולריים, הרי שמומלץ לשים דגש על אחריות היצרן וזמינות התמיכה הטכנית ומערכות המאפשרות למנוע את התחממות היתר של הסוללה הנטענת (התחממות יתר פוגמת בביצועי הסוללה ומפחיתה את אורך חייה).

התייעצו איתנו

ובכל שאלה והתייעצות, הצוות המקצועי שלנו זמין עבורכם וישמח לסייע לכם בבחירת המוצרים החשמליים שיענו על צורכיכם.

ניתן ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

שתפו אותנו בחווייתכם
2
    2
    סל הקניות שלך
    לשיחה איתנו חייגו:
    או לחצו
    דילוג לתוכן